Care sunt motivele pentru care ne dorim doar produse de marca
Sunt multe motive pentru care cumparam produse de marca: dorim sa ne simtim importanti si ca meritam acele produse, dorim sa aratam ca am reusit (In sfarsit avem succes si ne permitem produse de marca! Yey!), dar si fiindca ne lipseste increderea in noi. Dorim sa apartinem unei anumite clase sociale, chiar daca ii consideram aroganti (cei care au masini frumoase cu o domnisoara mai tanara alaturi, cei care erau cool in liceu, cei care intra in club fara sa astepte la rand, ca omul de rand etc.). Ne temem sa iesim in evidenta, fiindca asta ar putea insemna ca nu suntem acceptati de cei enumerati mai sus. Un autor de la “ The Guardian” sustine ca cei care poarta doar produse de firma sunt prosti. Sunt folositi ca metoda de marketing de marile marci (cunoastem cu totii tricourile cu litere mari, boxeri, camasi etc) fara a fi platiti pentru asta. Ei platesc de fapt pentru a fi o unealta de marketing. Chiar daca inteleg ca unele produse sunt unice si aproape perfecte, cum ari un palton de lana MaxMara, o esarfa Hermes, un costum Kiton etc., nu inteleg persoane care platesc doar fiindca marca e foarte vizibila pe produsul cumparat. In general aceste produse nu sunt facute din cele mai bune materiale, de executanti cu experienta, ci din tesaturi ieftine in tari in care un salariu de $50 e considerat mare. Deci daca nu ne permitem un palton de lana MaxMara, o esarfa Hermes sau un costum Brioni, ce ar fi sa cautam calitate? Chiar daca nu costa o mica avere, poate fi acelasi producator care face tricoul Hilfiger, dar il vinde mai ieftin, deoarece apreciaza consumatorul si nu il considera doar o unealta de marketing. Sau un prost.
Surse:
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2010/oct/03/ask-hadley-why-wear-brand-names
https://www.2knowmyself.com/why_do_people_buy_branded_clothes
https://www.psychologytoday.com/blog/ill-have-what-shes-having/201405/why-do-we-buy-luxury-brands-and-how-do-they-make-us-feel
http://smallbusiness.chron.com/people-buy-brand-names-69654.html
https://static.pexels.com/photos/291762/pexels-photo-291762.jpeg